Propagace vlastního produktu, služby nebo firmy samotné může být velice nákladná záležitost a zaručit efektivitu jakékoliv kampaně bývá nesnadné. Většina start-upů se snaží na trh vstoupit s velkou pompou a investují tak nemalé peníze do reklamy, ať už televizní či jiné a do dalších marketingových nástrojů, díky kterým se mohou dostat do povědomí.
Existují ale i jiné cesty propagace velice efektivní a méně nákladné. On-line marketing například nabízí velmi efektivní nástroj, kterým jsou právě PR články. Co si lze pod tímto názvem představit? Jedná se o obsahově hodnotný a tedy i čtivý článek na libovolné téma související s produktem, službou (nebo webovými stránkami). Do PR článku jsou umístěny odkazy, které směřují na cílové stránky, na kterých je produkt nabízen.
Dalším krokem, který následuje po sepsání kvalitního článku, je jeho umístění na vhodné webové stránky, které poskytují vysokou návštěvnost a odtud se generují čtenáři a tedy i potencionální zákazníci. Vhodně zvolenými webovými stránkami se míní takové stránky, které svým zaměřením dokáží oslovit tu správnou cílovou skupinu. Tedy na web typu magazínu pro muže nebude asi vhodné umístit PR článek odkazující na potřeby pro kojící matky a naopak, na webových stránkách zaměřených na ženy asi článek o autodoplňcích mnoho nových zákazníků nepřinese.
Nejvhodnější je, kontaktovat společnost, která dokáže nabídnout služby tzv. all in one. Tedy nejen, že zprostředkuje sepsání PR článku či tiskové zprávy na míru a navíc obsahově kvalitní, ale zároveň dokáže nabídnout a doporučit webové stránky, na které články umístí tak, aby oslovily co největší počet čtenářů. Zkušená agentura by měla provést i SEO analýzu a všechny články by měly vyhovovat přísným požadavkům vyhledávačů.
Budování linkbuildingu je totiž nedílnou součástí úspěchu stránek, které mají články propagovat. Zlatým pravidlem také je, nezaměřit se pouze na jeden jediný web, i když má tento velmi vysokou návštěvnost, vyplatí se peníze za jeden článek na takovém serveru rozdělit do desítek jiných, které budou umístěny na webech s menší návštěvností, a zajistit tak velký rozptyl napříč cílovými skupinami.